Pozycjonowanie stron – o czym warto pamiętać?

Wysoka pozycja w wyszukiwarce sprawia, że Twoja marka staje się rozpoznawalna. Dlatego warto podjąć działania, które poprawią widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Co musisz wiedzieć o pozycjonowaniu stron?

Pozycjonowanie stron nie jest prostym zadaniem, ponieważ algorytm Google to skomplikowane i często zmieniające się oprogramowanie. Jako że wyniki wyszukiwania powinny być naturalne, właściciel wyszukiwarki niechętnie informuje, w jaki sposób powinna być zbudowana i linkowana strona internetowa. Jednak warto korzystać z dostępnych narzędzi, ponieważ bez odpowiedniego pozycjonowania witryna ma małe szanse na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron internetowych – jak zadbać o wysoką pozycję w wyszukiwarce?

Pozycjonowanie strony internetowej to wszelkie działania, które mają sprawić, że strona zyska wysoką pozycję w wyszukiwarkach, a przede wszystkim w wyszukiwarce Google, która ma największy udział w rynku. Strony www, które znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania, mają największe szanse na wizyty potencjalnych klientów, którzy w danej chwili szukają konkretnego produktu lub usługi.

Pozycjonowanie stron www wymaga indywidualnego podejścia, aby zapewnić jak najlepsze efekty. Istnieją jednak uniwersalne zasady, które pozwalają zadbać o skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Działania on-site, czyli SEO to działania w obrębie Twojej strony internetowej, których zadaniem jest zapewnienie wyższej pozycji stronie internetowej dla wybranych słów kluczowych. Działania te obejmują optymalizację techniczną strony i optymalizację treści pod słowa kluczowe. Z kolei działania off-site, czyli linkowanie zewnętrzne to pozyskiwanie wartościowych linków przychodzących do pozycjonowanej strony, które mają zapewnić jej lepszą widoczność w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie strony sklepu internetowego – o czym warto pamiętać?

Liderem w produkcji systemów informatycznych w Polsce jest firma Comarch, a dzięki platformie sklepu online możesz założyć profesjonalny sklep internetowy. Pozycjonowanie Comarch możesz wykorzystać, aby zapewnić lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Na kompleksową optymalizację składa się budowa e-sklepu, poprawa treści strony i jej struktury. Należy zadbać o tytuł strony, nagłówki i opis strony znajdujący się w organicznych wynikach wyszukiwania pod adresem URL. Bardzo istotna jest optymalizacja adresów URL, ponieważ jeśli strony internetowe mają krótkie adresy, jest to nie tylko lepiej widziane przez roboty Google, ale też lepiej zapamiętywane przez internautów.

Problemem, z którym borykają się sklepy internetowe, są odwiedziny przez internautów, którzy zapoznają się z towarem, ale nie dokonują zakupu. Porzucone koszyki w sklepie internetowym to stracona szansa na pozyskanie nowego klienta. Powody rezygnacji z zakupów to m.in. cena, opcje dostawy, sposoby płatności czy obowiązkowa rejestracja. Dlatego warto przyjrzeć się tym elementom i podjąć działania, które zminimalizują problem porzuconych koszyków.